Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

måndag, april 20, 2009

Äp3Ma09

är mitt i genomförandet, jag ljög nyss i förra inlägget.

Vi var mest nyfikna på seminariet och inte alls så många som hade genomfört det. Det kom upp intressanta diskussioner iaf. Alla var dock överens kring att eleverna har svårt att kommunicera matematik och min personliga tolkning kring detta är:

Att många lärare är rädda för att kommunicera matematik för att de känner sig osäkra och inte förstår HUR viktigt det faktiskt är. Och om läraren inte kommunicerar matematik, var ska då eleven snappa upp det?!

Jag har en idé... kring matematik och kommunikation. Jag säger inte mer kring idén just nu. I min bakficka på jeansen ligger visitkortet till en läromedelsutgivare. Han bad mig maila för att boka upp ett möte. Jag har ju redan så få bollar i luften så...


2 kommentarer:

  1. hahaha... underbart! Du verkar ha utvecklat något bra och vara på god väg att genomföra också. Bra jobbat! Hur känns det? Ta nu och mejla människan!!! När du klickat på sänd så kan du väl försöka lägga känslan på minnet och dela med dig :)
    kram Maria H

    SvaraRadera
  2. jag har ingen bokad tid än... så jag håller mig kvar på jorden än så länge. :-)sedan är jag mest rädd för att sälja min själ gratis till satan...

    SvaraRadera