Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

torsdag, april 23, 2009

Däckbytet...

... har äntligen blivit av.

Jag har haft de där sommardäcken i bagaget i säkert en månad och de har gnagt i mitt samvete. Dessutom är jag uppfostrad i någon anda av:
"det du kan göra själv, gör du själv"
så jag har förkastat alla tankar och idéer om att lämna in för däckbyte.

Jag lyckades låna ett fälgkors men domkraften har jag gått bet på, folk byter helt enkelt inte sina däck själva. De lämnar in och har bilens domkraft för punktering. Min egen domkraft för sådana ändamål känns inte relevant att använda för fyra däck i ett svep.

Hur som helst... nu har jag sett den där skylten varje dag i några veckor. Däckbyte 200 kr. Jag åkte dit. Nu är det gjort. Och de har däckhotell. Nu är däcken där. Någonstans känns det jätteskönt.
Jag måste inte göra allt jag kan, själv.
Försöker jag intala mig. I alla fall.

Jag antar att min bror säger att det är bra att jag lämnat in, de på däckverkstaden behöver ju också jobb. Medan min pappa tycker att jag slängt pengar i sjön.

2 kommentarer:

  1. Bra att Du valde bort däcksbytet
    Det är bra att "behöva hjälp" med nånting även när man är tjej.
    Man måste inte göra allt man kan själv
    Jag tycker inte att Du slängde pengarna i sjön

    Kram /Pappsen

    SvaraRadera
  2. ler

    mmm... inte lätt när man kan allt själv... ;-)

    Kram och tack.

    SvaraRadera