Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

onsdag, april 08, 2009

Utspridd...

... är jag. Jag har kartonger lite överallt.

Min pappa är en nyfiken individ som aldrig tycker att det är försent att lära sig nya saker. Nu har han gett sig på AutoCAD. Något som ingick i min teknologikurs i mitten på 90-talet. Jag började rota i mina kartonger som finns här hos mina föräldrar för att se om jag hittade något att underlätta hans lärande med, men gick bet. Däremot hittade jag examinationsuppgifter från grundskollärarutbildningen som jag helt glömt bort att jag skrivit. Och jag hittade andra intressanta arbeten från KomVux och gymnasiet som jag också har användning för dagens utbildning. Intressant... både att jag hittat det och att jag glömt bort att jag skrivit det.

Då min pappa är en nyfiken individ lär han sig ständigt nya saker, vilket är intressant för hela familjen att ta del av. Jag är imponerad över att han lyckas överraska mig fortfarande. Som igår när han ville visa mig "de fina hästbilderna på internet".

3 kommentarer:

  1. Din pappa verkar cool! =)

    SvaraRadera
  2. Ja, det måste jag tillstå, att kunna överraska sin familj med nya intressen vid 63 års ålder hör nog inte till vanligheterna.

    SvaraRadera