Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

fredag, februari 27, 2009

93...

... besökare från Sverige.
Roligt att ni hittat hit!
Välkomna! Och besökare från Norge, Tyskland, Columbia, USA och Japan...
Ni är så klart precis lika välkomna. :-)
Ja, jag har precis kollat min Google Analytics.
Jag fick bra hjälp här när jag skulle installera det.
Ja, jag ska förklara 93 Ida, för du har ju undrat, och jag vet att du läser. :-)
En påsk för bra många år sen kom jag och mina bröder fram till att det hänt många viktiga saker 1993, tex så delades Tjeckoslovakien i Tjeckien och Slovakien, Bill Clinton efterträder George Bush, Tele2 startar (Televerkets monopol bryts och Televerket byter namn till Telia), Lasermannen åttalas, Saab presenterar Saab 900, Jasplanet haverar vid Långholmen under Vattenfestivalen, VM i skidor anordnas i Falun och Torgny Mogren vinner ett guld...

Vi spånade även om vad som hänt oss personligen: student, grundent, fotbollsläger, besök på systembolaget första gången, vissa konserter... jag minns inte allt idag. Men sedan dess har 93 varit något av gyllene tal för oss.
Fundera själva och berätta gärna, hände något extra för just DIG 1993... ?

10 kommentarer:

  1. Tack! =) Jag minns inte riktigt om det hände något speciellt 1993... Mamma fyllde 40 och jag åkte på konfirmationsläger. That's it!

    SvaraRadera
  2. Ida: Konfirmationsläger brukar kunna vara rätt revolutionerande... ;-)

    SvaraRadera
  3. men hallå?!! vadå nåt fotbollsläger..?
    Nu var det så att vi vann typ alla turneringar vi ställde upp i 93..!

    SvaraRadera
  4. Ojojoj... oups... jag känner att jag kanske måste ändra helt i bloggen... nu skäms jag som en hund.. Det klingar ngt om Gothia också.. ??

    SvaraRadera
  5. 93... Och det ska jag komma ihåg sådär på rak arm... Skulle inte tro det.... Eh.. Jag gick sista åter på gymnasiet. :)

    Google Analytics är himla roligt. Speciellt sökorden som fått besökare att hamna på ens blogg. Man kan ju undra emellanåt... haha

    SvaraRadera
  6. Myra: Sista året på gymnasiet... kan inte det räknas som sista året i trygghet... det är revolutionerande.. ;-)

    Hahaha... jag har ju så precis börjat blogga offentligt så jag har inte så konstiga sökningar än.

    SvaraRadera
  7. Hmm... du insinuerar att man genom konstiga sökningar hamnar på min blogg eller...? :P

    SvaraRadera
  8. Hmmm... -93 var det muck efter nästan 1½ år i HmsKonungens tjänst. :-)

    SvaraRadera
  9. Supersmygismojo: du ser... ett stort steg mot vuxenvärlden... :-)

    SvaraRadera
  10. Ett stort steg var det.. men om det var mot vuxenvärlden vet jag inte!

    å hursomhaver så har det "gåtts" minst 93 steg mot vuxenvärlden sedan året -93 å jag är fortfarande inte framme! :-D

    SvaraRadera