Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

tisdag, februari 24, 2009

Victoria stod på sig...


... och fick både kung och fosterland på fall.


Jag är nyfiken på hur detta mottas i andra länder... en man av folket, gifter sig med kronprinsessan. Jag undrar hur många länder som faktiskt har kronprinsessor. För oss 70-talister, uppvuxna i Sverige, känns det som en självklarhet att det är Victoria som är kronprinsessa, men det är inte så länge sen successionsordningen ändrades.


Jag önskar dem Lycka till! Och jag hoppas att detta blir ett föredöme för många andra nationer.


Getingenboet surrar i detta ämne, läs mera här, här och här. Och överallt... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar