Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

torsdag, februari 19, 2009

lastfm.se

... är en stor skattkista för en musikintresserad taus som jag.

Nu har jag precis kopplat samman min lastfm-profil med min blogg så ni kan se vad jag lyssnar på. Skaffa gärna en egen profil, det är gratis och helt fantastiskt!

Lastfm.se samlar ihop den musik jag lyssnar på (i windows mediaplayern och spotify) i fina, överskådliga listor så jag (och andra) kan se vad jag lyssnar på. Dock är den största och häftigaste grejen med lastfm.se att de utifrån mina listor sedan kan ge mig rekommendationer på annan musik, andra artister, som de tror att jag kommer gilla utifrån de listor jag har skapat.

Jag får alltså en hel uppsjö av nya pärlor att upptäcka!
På så sätt är lastfm.se en stor skattkista som bara måste älskas!

Just nu experimenterar jag, jag har lagt in så att det även från min pappas dator scrobblas till min lastfm.se profil för att se vad det kommer ge för rekommendationer på ny musik. Så ser ni en hel sida med Roland Cedermark, då vet ni att min pappa haft en glad stund vid datorn. ;-)

4 kommentarer:

  1. Som nybliven lastfm användare kan jag bara hålla med dig... Man måste bara älska det :)
    Ser fram emot massor av ny härlig musik.
    /m

    SvaraRadera
  2. M, jag tror inte du kommer bli besviken. :-)

    SvaraRadera
  3. Försökte lyssna på Stacey Kent, men fick bara en massa andra jazzsångerskor. Hjälp! Jag fattar inte hur det fungerar, du kanske får ha en kurs med mig någon dag. ;)

    Och varför får jag bara en halv minut av varje låt?

    SvaraRadera
  4. lastfm och spotify fungerar helt olika. Lastfm har bara vissa "hela låtar"... resten är 30 sek. Det är säkert i sin ordning med upphovsrätten och allt sånt... Därav att du inte kan önska som du vill på lastfm.

    :-)

    Men du får nya pärlor att lyssna till :-)

    SvaraRadera