Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

lördag, februari 21, 2009

Seasick Steve...

... är min nyaste idol!


Jag missade tyvärr Skavlan igår. Det gjorde däremot inte min bror och han förstod att denne härlige man skulle falla mig i smaken.


Seasick Steve, en härlig man med okänd ålder, är den 67 eller är den 68? För mig kvittar det om han är 35 eller 53 eller 87, jävlar vad jag gillar honom! Har suttit och kollat youtube efter youtube, jag borde ju vara på Debaser Medis! Det var vad brorsan rekommenderade när han presenterade denne man för mig.


Distad gitarr, tre strängar och sliderör... go man!



För mina tankar till alla bluesfestivaler jag besökt genom åren, det är banne mig på tiden att jag tar mig iväg på en redig blues igen, sorry att jag missade dig på Stampen i måndags, Johan!
Det var vad jag hade behövt i mitt musikhjärta!

4 kommentarer:

  1. Lyssnar lite på honom nu jag med. Härligt gung! ;)

    SvaraRadera
  2. Mmmm... verkligen. Gillar detta. :-) Särskilt att se honom. :-)

    SvaraRadera
  3. Skavlan är skitbra och det var även Seasick Steve :-)/ Annci

    SvaraRadera