Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

fredag, februari 20, 2009

Ursäkta, har du en cigarett att bjuda på?

Jag förundras över att detta är den vanligaste frågan som hörs vid alla busshållplatser jag står vid. Unga killar som i gäng drar runt och tigger cigaretter. Trots att vi (mmm, även jag) är upplysta i dagens samhälle väljer vi att fylla kroppen med gifter.

Jag undrar hur det hade sett ut med rökandet hos mig och mina vänner om kiosken inte hade sålt cigaretter till oss ungdomar på löspris. Jösses så mycket svarta pengar de måste ha gjort! Och smarta var de också, valde starka cigaretter...

4 kommentarer:

  1. AAA, sist jag kollade hade du ingen! Kul att du skriver!
    Angående outfiten; hon hade fina snörkängor, vet inte om de skulle passa på mig dock. Skulle även vilja ha hennes vackra inuitnuna =)

    SvaraRadera
  2. Vi får väl se om skrivandet är lika flitigt när jag inte har pluggångest... fniss

    SvaraRadera
  3. Men hjärtegull vet du vad? i slutet av mars har jag vart rökfri i ett år... =)

    SvaraRadera
  4. Fredrik: Jösses så fort tiden går! Är det så länge sen du slutade? Grattis! :-)

    SvaraRadera