Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

lördag, mars 14, 2009

Nyhetstest i Svd...

... kan du göra här.

När jag gjorde det så kom jag att tänka på att det är final i Melodifestivalen ikväll. En av frågorna handlar såklart om spektaklet. Låtskrivaren som efterfrågas fick jag chansen att växla några ord med när jag var i Skellefteå för en månad sen. Han var en mycket sympatisk man, måste jag säga.

Jag hade möjligheten att se spektaklet från en annan vinkel än jag gjort tidigare. Jag dansade bland annat med Lili och Susie, jag rökte bland annat med Christer Björkman och Markoolio och jag hängde vid vipbordet med de finaste av de finaste kakorna, Cookies n beans.

Oavsett vad jag tycker om Melodifestivalen och dagens alla deltävlingar så kan jag konstatera att "kändisfotograf" är ett av de sista yrken i världen jag skulle vilja ha. De kan liknas vid hyenor som gör allt för att få bilden med "scoop". De plåtade först och tittade först senare, på sin skärm på digitalkameran, vad de plåtat. De hjälpte "det kända folket" att "hitta varandra" för att få fina och talande bilder.

Något som slog mig denna annorlunda kväll var den kamratlighet som fanns mellan alla deltagarna. Ingen försökte stjäla showen för någon annan, alla lät alla få sin tid i rampljuset. Det fanns ingen "divafasoner" bland någon. Bara en härlig känsla av gemenskap och vänskap.
Något som dock kändes obehagligt var att skåda hur olika "uppbackningen" och "managmentet" kring artisterna såg ut. Utan att utelämna någon eller några kan jag säga att vissa såg till att inte förspilla någon tid för marknadsföring.

Jag bjuder er på en dansbild.

1 kommentar:

  1. Jag kan tänka mig att det är tragiskt med alla fotografer och journalister som bara ser 'sin story/sitt scoope'. I övrigt så är vi ju bara vanliga människor allihopa! ;) Kul att du var med på bild!

    SvaraRadera