Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

lördag, mars 14, 2009

Dessa takläggare...

... verkar ha fått förstärkning.

Det har varit arbete på taket i så många veckor att jag har tappat räkningen, varje vardagmorgon vid halv sju dundrar det till på ställningen och uppför den går sex män. Jag har rätt bra koll på takarbetarna, vare sig jag vill eller inte, då ställningens "trappuppgång" är placerad precis mittemot mitt fönster.

Jag måste säga att takarbetarna har känts oeffektiva sista veckorna, men vad kan jag om byta tak?

Döm om min förvåning när jag vaknade imorse av skallrande ställning. På taket arbetas det med större aktivietet än på länge. Men det är inte de män som brukar vara här. Och dessa män talar inte svenska med varandra. Jag kan inte låta bli att bli nyfiken på hur det kommer sig att de helt plötsligt kom. Flitiga är de dock.

5 kommentarer:

  1. Ja du, killar från öst ses som en tillgång i de där kretsarna. De är billiga och snabba... =)

    SvaraRadera
  2. Fredrik; det kan vi lätt konstatera... jag känner dock att jag inte vill lägga mig i debatten med den svarta arbetskraften från Öst.

    Jag förundras dock att de helt plötsligt bara dök upp... de har inte varit här tidigare.

    SvaraRadera
  3. Vad tydligt du ser dem genom plasten!

    SvaraRadera
  4. Nja Ida, det är mina smutsiga fönster... det är ingen plast. :-)

    SvaraRadera