Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

onsdag, mars 04, 2009

Svenska utlandsskolor...

... finns det rätt gott om. Och återigen sitter jag och läser om de tjänster som ska tillsättas till nästa läsår. Jag har läst dessa annonser under ett par års tid, de brukar komma inrullandes strax efter nyår. Det är sällan det efterfrågas den kompetens jag har, på de orter där jag är intresserad av att söka. Jag känner mig inte så sugen att söka till Hamburg, Bryssel eller Paris.

Nu drömmer jag om tjänster på Costa de Sol, Moçambiques, Etiopien och Vietnam. Jag bedömer att jag har behörighet till dem alla... men jag drömmer vidare, jag ska avsluta mina studier först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar