Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

söndag, mars 08, 2009

Blondinen på facebook...

... vem är hon egentligen... ?

Fick förfrågan om vänskap på facebook idag, en vacker blondin. Vi har 7 gemensamma vänner, så jag blir förvånad när blondinen inte alls känns bekant. Jag skriver ett mail för att försöka ta reda på vem hon är. Strax efter dyker Katja in på chatt så jag frågar Katja om hon känner igen tjejen... Katja känner inte igen namnet så hon söker på facebook och beskriver ett helt annat fotografi och vänner än det jag fått upp på min skärm.
Mystiskt... tycker vi, så vi gör skärmdumpar till varandra och inser att vi inte får upp samma profil trots att vi gör samma sökning.
Jag frågar en av mina vänner som redan har blondinen som vän, men han svarar att han redan insett att det är något skumt med den profilen. Han tar bort henne från sin vänlista och gör en ny sökning... och nu får inte han heller upp blondinens profil vid sökning...

Hur hemlig kan man göra sin profil på facebook?


Jag får vara smickrad som uppenbart är intressant för en stalker... men nej, vän med mig blir inte "blondinen".

4 kommentarer:

  1. Och jag mitt korkskaft skrev ju mail på facebook... så nu är ju min profil öppen för stalkning i en månad... KORKAT, var ordet sa Bill.

    SvaraRadera