Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

fredag, augusti 28, 2009

Möten på tåg.

Idag har jag tillbringat ganska exakt 8 timmar på tåg. Tåg innebär ofta möten med andra människor, så även denna gång.

Under första tågresan, 3 timmar möter jag en intressant kvinna som totalt öppnar sig för mig, både arbetsmässigt och privat. Hon är psykolog på arbetsförmedlingen med allt vad det innebär.

Under andra tågresan, efter 5 timmar på SU och en långpromenad vid Norra Mälarstrand tillsammans med en kär kurskamrat, möter jag en kvinna som också hon totalt öppnar sig privat och arbetsmässigt. Hon arbetar med ungefär samma inriktning som den första kvinnan. En privat arbetsförmedling för vuxna med olika funktionshinder.

Är det tillfälligheter som jag ska uppmärksamma?

Idag skulle vi lämna in ämnet till D-uppsatsen, jag kom inte på något bra då... lämnade in två väldigt flummiga och otillräckliga förslag och funderar på om jag inte fick mitt ämne under tågresorna. Det tangerar på sätt och vis min C-uppsats.

Konsekvensbeskrivning av diagnoser.

Ska tänka vidare på detta under helgen.

Klockan ringde 4.15. Snart framme vid resans geografiska mål. Blir nog en tidig kväll, en lång dag även imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar