Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

lördag, augusti 15, 2009

"Var ni uppe på Avenyn...

...på fredagskvällen vid 22-tiden?
Om inte så ska jag få lov att berätta för er att den var totalt smockfullt.
Från topp till tå. Från Poseidon till Vasagatan.
Helt osannolikt, ja kaosartat, mycket människor vill se vad Joey Tempest och grabbarna i Sverige genom tiderna största rockband sysslar med i dag."

skriver GP idag.

Göteborgs kulturkalas bjöd på Europe och en verklig nostalgitripp igår kväll.
Allsång när de gamla hitsen spelades;
Carrie, Cherokee, Rock the night och så klart The final countdown.

Otroligt dåligt ljud (på plats också). Det var först när vi kom i korsningen närmast scenen som vi hörde Europe och inte bara allsången.
"Goa gubbar" måste vara de enda som kommer undan med att sätta upp en scen
i uppförsbacke och bakom en staty.
Trots detta fick jag vid flertalet tillfällen en glimt av scenen.

En nostalgitripp.
I eftermiddag blir det Jojje Wadenius.
En ny nostalgitripp.
En riktig storhet som turnerat med bland andra Simon and Garfunkel
och spelat i husbandet på Saturday night live i 6 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar