Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

måndag, november 23, 2009

Så var däcken bytta!

Bild lånad från erikfaltsbilverkstad.se
Och jag kan inte ta åt mig särskilt mycket ära denna gång heller.

Förra gången bytte jag däck på däckverkstad och igår när jag och Thomas åkte till hans jobb för att låna domkraft och yta under tak, gick vi fullständigt bet. Bultarna satt som berg sitter i backen - rejält fast och för en enkel liten människa orubbliga att röra.

Bilverkstaden hade verkligen sett till att få göra om sitt jobb. Det var omöjligt för en liten människa och ett fälgkors. Ren tur att jag inte fått punktering, jag hade inte kunnat byta däck vid vägen.

Thomas, var i alla fall tidigare, en flitig kund på vår närmaste mack. Där finns en verkstad och om "rätt" person jobbade kunde vi kanske få komma in i verkstaden (som är stängd på söndagar) och låna bultåtdragaren. Vi åkte dit. Och vi hade sån tur... så tjugo minuter senare låg "rätt" person på alla fyra på verkstadsgolvet för försökte hitta fyra förstärkta punkter under min bil för att kunna lyfta upp den och byta däcken.

En stund senare - hade jag knappt lyft ett finger - och mina fyra däck var bytta. Gratis.

2 kommentarer: