Kära Du!

Känn dig välkommen!

Och gläd mig med en kommentar så jag vet att just Du var här, samtidigt som det ger mig energi att fortsätta att skriva.

måndag, oktober 05, 2009

De företagsamma grannarna...

... var visst inte alls grannar.

När jag kom ut till tvättstugan och skulle hämta igen tvätten som var i torkrummen var mannen som hade bokat tvättstugan efter mig vid tvättmaskinerna. Han frågade mig om vilket bokningsnummer jag hade. Jag svarade vad jag hade och frågade samtidigt om det hade varit någon i tvättstugan när han kom. Han blev svart i ögonen och utbrast: "Ja, och de hade ingenting här att göra!".
Han berättade vidare att det är föredetta boende, att de förmodligen kopierat nyckeln till tvättstugan och brukar vara där och tvätta. De har flyttat till en villa i närheten och driver en näringsverksamhet i närheten. Hon är där på dagarna och tvättar och han hämtar upp tvätten när han åker från jobbet, då han har vägen förbi tvättstugan.

"Jag slängde ut dem! Bokstavligen!" fortsätter grannen och berättar att kvinnan haft tvätt på gång i maskinen när han kom in. Hon hade bett om ursäkt och sagt att hon var tvungen att få tvätta klart tills maskinerna var klara, för hon visste inte hur man stängde av maskinerna när det var vatten kvar i dem.

"MEN DET VET JAG!" hade grannen svarat, slängt sig på maskinerna och tömt dem. Öppnat luckan, slängt ned de blöta kläderna i deras påsar och mer eller mindre masat ut dem ur tvättstugan.

2 kommentarer:

  1. Det kallar jag radikala åtgärder och cicilkurage. Då måste man förståss veta vad man gör. Sådeana inkräktare borde ju alla veta ATT DOM SKAll jagas.
    Vilka fräcka jävlar!!!
    Pa

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Vilken historia! ;)

    SvaraRadera